czwartek, 5 maja 2016

11 Problemów Książkoholika

Dawno temu podkradłam pytania od Kariny ze Skrzynki Pełnej Książek, pora to w końcu skończyć i wrzucić ;)

1. Masz „20 tysięcy nieprzeczytanych książek” na swoich półkach. Czym kierujesz się przy wyborze tej, którą będziesz czytać w następnej kolejności?

Tym, na co mam ochotę w danej chwili. Tak naprawdę - to często po prostu impuls.
     
2. Jesteś w połowie książki, która Ci się nie podoba. Odkładasz ją, czy mimo wszystko czytasz dalej?
   
Odkładam. Za dużo książek czeka, żeby tracić czas. Być może kiedyś dam jej drugą szansę - ale nie na pewno.

3. Zbliża się koniec roku, a Ty jesteś tak blisko, lecz tak daleko spełnienia swojego postanowienia odnośnie do ilości przeczytanych lektur. Starasz się szybko nadrobić zaległości? Jeśli tak, w jaki sposób?

Na pewno nie gonię na siłę, ale może troszkę oszukam, sięgając po jakiegoś chudzielca?

4. Okładki książkowej serii, którą kochasz, nie pasują do siebie. Co robisz?

Nic. Może przewrócę oczami, ale nie ma to dla mnie większego znaczenia. Mam niejedną serię "składaną", nawet z różnych wydawnictw.

5. Wszyscy kochają książkę, za którą osobiście nie przepadasz. Z kim podzielisz się swoimi prawdziwymi uczuciami?

Na pewno nie będę tego ukrywać, tylko mówić tak samo jak o rzeczach, które mi się podobają.

6. Czytając książkę w miejscu publicznym, zbiera Ci się na płacz. Co robisz?

Raczej mi się to nie zdarza. A jeżeli - pewnie na chwilę przerwę i spróbuję pomyśleć o czymś innym.

7. Właśnie zostaje wydany dalszy ciąg książki, którą pokochałeś/aś. Okazuje się jednak, że wiele rzeczy zdążyłeś/aś już zapomnieć. Czy będziesz chciał/a przeczytać pierwszą książkę jeszcze raz? Nie przeczytasz kontynuacji? Postarasz się znaleźć streszczenia/recenzje na różnych stronach np. lubimyczytać?

Pewnie będę czytać z nadzieją, że najważniejsze informacje jednak mi się przypomną w trakcie czytania.

8. Nie chcesz, aby KTOKOLWIEK pożyczał Twoje książki. Co mówisz osobie, która Cię o to prosi?
    
Lubię, kiedy ktoś pożycza ode mnie książki (nawet jeżeli czasem giną w akcji), więc nie umiem sobie tego wyobrazić.

9. W ostatnim miesiącu zabrałeś/aś się za czytanie 5 różnych książek, ale nie udało Ci się ich dokończyć. Co robisz, aby przezwyciężyć swój kryzys czytelniczy?

Zaczynam czytać szóstą ;) Najlepiej albo coś zupełnie innego, albo coś, co już czytałam i lubię.     

10. Wydanych zostaje mnóstwo nowych książek, które bardzo chcesz przeczytać. Ile z nich naprawdę kupisz?

Pewnie ze dwie-trzy najciekawsze, względnie najtańsze ;) Reszta nie ucieknie.
      
11. Jak długo po zakupie książki, którą bardzo chciałeś/aś przeczytać, może ona przeleżeć na Twojej półce nietknięta?

Nawet kilka lat, niestety. Więcej kupuję, niż mogę przeczytać, a jeszcze dochodzi biblioteka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.