sobota, 5 września 2015

Teraz czytam - pierwsze zdanie

Trochę mi się zrobiło zaległości.
Ellery Queen stał na peronie dworca w Wrightsville, wśród sięgającego mu po kolana stosu walizek.
Ellery Queen - Przeklęte miasto


Znam Johna Slatera całe życie.
Peter Carey - Historia pewnej mistyfikacji


Obie z sierpniowego planu minimum.

A przecież pysznię się swym niepowodzeniem i skoro na taki przywilej zostałem skazany, prawie raduję się, że nie przyszedł ratunek; wydaje mi się, że jak daleko sięga ludzka pamięć, jestem jedyną istotą naszego rodzaju, która została rozbitkiem na opuszczonym okręcie.
Umberto Eco -Wyspa Dnia Poprzedniego


W naszym domu umarło dziecko.
Toivo Pekkanen - Moje dzieciństwo


Książka czytana w ramach wyzwania "Czytamy Książki Nieoczywiste".

Once upon a time, a girl named September grew very tired indeed of her parents' house, where she washed the same pink-and-yellow teacups and matching gravy boats every day, slept on the same embroidered pillow, and played with the same small and amiable dog.
Catherynne M. Valente - The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making


Książka z wrześniowego planu minimum.

3 komentarze:

  1. Podoba mi się to prezentowanie książek przy pomocy pierwszego zdania, to ono bowiem albo zachęca, albo i nie do "wejścia" w książkę....Tak uważa, jak gdzieś przeczytałam, Stephen King. I ja się z nim zgadzam.
    Tu mnie zainteresowały dwa cytaty :
    "Ellery Queen stał na peronie dworca w Wrightsville, wśród sięgającego mu po kolana stosu walizek".
    "W naszym domu umarło dziecko".
    I tak rozpoczynające się książki chętnie bym przeczytała.
    Jeżeli nie miała byś nic przeciwko temu powieliłabym u siebie ten pomysł, ale trochę w innej formie, gdyż mi się bardzo spodobał.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.