środa, 20 maja 2015

O muzyce na lato

To nie jest tak, że z każdą porą roku zmienia mi się gust. Mam masę płyt, których słucham o każdym czasie i w każdych warunkach. Są też jednak takie albumy, zespoły czy nurty w muzyce, które wyjątkowo mocno kojarzą mi się z określoną porą roku i których w tym czasie słucham znacznie częściej (co nie znaczy, że zupełnie nie zdarza mi się po nie sięgać kiedy indziej). Czasem to wiąze się z charakterem muzyki, czasem - z moimi osobistymi skojarzeniami.

Planuję każdą moją muzyczną porę roku opisać w odpowiednim czasie (o ile ten blog przetrwa na tyle długo). To nie zawsze zgadza się dokładnie z kalendarzem, przeważnie jest lekko przyspieszone - muzyczne lato zaczyna się dla mnie koło połowy maja.

Co więc jest u mnie typowo letnie?

Pudle! Hair metal, glam metal, pop metal i okolice - jak zwał tak zwał, w każdym razie chodzi o bezwstydnie przebojowe i energetyczne (choć czasem przeplatane wielce rozdzierającymi balladami) granie z drugiej połowy lat 80. O:







Dla mnie - kwintesencja lata :)

Kiedy przychodzi mi ochota na coś trochę poważniejszego - wygrywa "Sex and Wildflowers" Sieben. To już w dużej mierze kwestia osobistych skojarzeń. Na Spotify jest połączone z inną płytą, zaczyna się od kawałka trzynastego (ale tych wcześniejszych też możecie posłuchać, są chyba nawet lepsze, tylko że mi się nie kojarzą letnio, a całorocznie):



Kolejna bardzo dla mnie letnia muzyka - La Mar Enfortuna. Usłyszałam ich na Festiwalu Kultury Żydowskiej parę lat temu, więc chyba to zadecydowało o skojarzeniach. Na Spotify ich płyt nie ma, więc mój ulubiony kawałek z Youtube:



No i jeszcze coś do ruszenia tyłka - w tym temacie dla mnie wygrywają brzmienia funkowe i soulowe:





A Wy macie jakieś płyty czy utwory kojarzące się z latem?

2 komentarze:

  1. Jeśli o mnie chodzi - przede wszystkim "lżejszy" Placido Domingo :)
    https://play.spotify.com/album/6WvlndXIwcQA0smdt4lu73
    https://play.spotify.com/album/5n0Ft7ONTHc2NVV9xp9XLs
    Oraz oczywiście pieśni neapolitańskie:
    https://play.spotify.com/album/6TblmIcsEWZU3FEmnuxZJO

    OdpowiedzUsuń
  2. A poza tym, pozostając w kręgu muzyki...
    http://dopokiniewspomnisz.blogspot.com/2015/05/nastrojowa-romanca.html

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.