poniedziałek, 22 lutego 2016

O seriach 4, czyli mały dodatek

Kiedy pisałam trzecią część cyklu postów o seriach wydawniczych, stwierdziłam, że to część ostatnia, chyba że zacznę zbierać jeszcze jakąś. I - faktycznie zaczęłam. Seria nazywa się "Bibliotheca Curiosa", a tak brzmi jej oficjalny opis:
Seria Bibliotheca Curiosa prezentuje teksty, o których istnieniu wiedzą dziś już zwykle tylko specjaliści. Czasy, gdy były one powszechnie znane, czytane i komentowane, dawno minęły. Ale te same czasy wydały przecież także uznane arcydzieła, które na stałe weszły do kanonu literatury europejskiej i polskiej. Auto­rzy tych arcydzieł byli zaś zwykle czytelnikami właśnie owych daw­no już zapomnianych ksiąg, które Bibliotheca Curiosa stara się „reanimować”. Seria rekonstruuje też przy okazji encyklopedyczną wiedzę dawnych epok jako interpretacyjny kontekst pozwalający lepiej zrozumieć Dantego, Szekspira czy Kochanowskiego.
Pełną listę możecie zobaczyć na stronie wydawnictwa, ja na razie zebrałam siedem tytułów. Wszystkie teksty opatrzone są obszernym wstępem i przypisami. Moja mała kolekcja wygląda tak:



4 komentarze:

  1. Dobrze wiedzieć, że jest taka seria.
    Za to uwielbiam Twojego bloga - zawsze coś ciekawego i nieznanego się znajdzie :) Żebyś tylko pisała dalej :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam szukać różnych ciekawych lektur, także trochę starszych czy nietypowych. Poza tym nie jestem związana żadnymi zobowiązaniami wynikającymi ze współpracy z wydawnictwami, więc mogą czytać co chcę i kiedy chcę :)

      Usuń
    2. Pamiętam Twoje wcześniejsze blogi :)
      Jakbyś kiedyś wrzuciła zdjecia swojej biblioteki to byłabym wdzięczna :) Oglądanie takich zbiorów to sama przyjemność :)

      Usuń
    3. Może i kiedyś wrzucę :)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.